Begroting 2019

Bestuur en Ondersteuning

Optimale dienstverlening aan bestuur, inwoners en ondernemers staat centraal.

Activiteit begrotingsjaar 2019

Resultaat begrotingsjaar 2019

Informatieniveau en de werking digitale informatiesystemen voor eerstelijns dienstverlening continu blijven verbeteren en innoveren (digitale dienstverlening).

Verbeterd Klant Contact Systeem (KCS) in Hoegle/Mozard, bijgewerkte Producten en Diensten Catalogus, Toptaken website en Selfservice mogelijkheid voor alle burgerzaken producten.
We starten een pilot voor een digitale selfservice voor het aanvragen van  vergunningen en verklaring vergunningvrij bouwen (BLITTS)

Verder ontwikkelen van een professionele klantbenadering en communicatie bij face to face klantcontacten (mensgerichte dienstverlening).

We omarmen de zes uitgangspunten van ‘hostmanship’ als leidend principe voor communicatie met inwoners en ondernemers (dienen, het geheel zien, verantwoordelijk- heid, begrip, dialoog en kennis)
We starten een pilot voor het thuisbezorgen van reisdocumenten

Onderzoek 'Waar staat je gemeente'  

Een objectieve landelijke benchmark voor de mate van waardering door inwoners van de gemeentelijke dienstverlening in brede zin

Efficiënte en kwalitatief goede dienstverlening aan inwoners en ondernemers bij de uitvoering van alle vergunning processen.

Invoering van een nieuwe wijze van zaakgericht werken in Hoegle/Mozard.
Betere integrale aansturing van zowel de beleids- als uitvoeringsorganisatie rond vergunningverlening.

Dienstverlening voor Wabo vergunningen overeenkomstig uitgangspunten Omgevingswet

Er wordt geanticipeerd op een wijze van dienstverlening zoals bedoeld in de toekomstige Omgevingswet.
Hierbij ligt de nadruk op ontwikkeling van:

  • heldere ruimtelijke kaders
  • adequate projectsturing
  • verbetering juridische kwaliteit
  • participatie
  • meer verantwoordelijkheid bij initiatiefnemers zelf
  • gemeente meer in regierol
  • optimale digitale ondersteuning werkprocessen (invoering serviceformules)